Zadnje pretraživanoObriši sve
Nema rezultata za traženi pojam!
0

Šah u školi

27. 08. 2024.
Šah u školi

Vjerojatno ste čuli da igranje šaha poboljšava školski uspjeh djece. To je često razlog zašto mnoge škole imaju šahovske klubove ili čak imaju šah u nastavnom planu i programu. Ali, malo je dokaza da šah ima izravan i dugotrajan učinak na dječju inteligenciju.  Možemo se složiti da bi trebalo više ulagati u podršku najboljim igračima i trening mladih talenata. Ali trebamo li podučavati šah u školama? Promicanje šaha za djecu, posebno u školama treba učiniti na pravi način.  Postoji mnogo razloga zašto škole promoviraju šah,  a poseban razlog je društveni razvoj i podrška osobama s posebnim obrazovnim potrebama.  Nekoliko je načina na koje škole mogu koristiti šah.

Mozgalice

Mozgalice su izvrstan način za poboljšanje dječjih vještina razmišljanja. Općenito, učenici će imati više koristi ako se istaknu u jednostavnim igrama nego ako loše igraju složene igre poput šaha. Postoji mnogo jednostavnih igara koje se mogu igrati na šahovskoj ploči, a koje su idealni za tu svrhu. U jednoj izvrsnoj natjecateljskoj igri (tzv. predšah = igre u kojima se koriste pješaci, ali ne i ostale figure) igrači počinju s po osam pješaka, a pobjednik je onaj koji prvi stigne pješakom do kraja ploče. Možete čak igrati s manje pijuna ako želite ili dati starijim i iskusnijim igračima hendikep uklanjanjem jednog od njihovih pijuna na početku igre Pitanja poput 'Zašto si odigrao taj potez?', 'Zašto umjesto toga nisi odigrao ovaj potez?', 'Što misliš da će se sljedeće dogoditi?' pomoći će djeci u donošenju odluka i razviti logično i kritičko mišljenje. Igre prije šaha uvode generičke vještine kao što su razmišljanje unaprijed i stvaranje kratkoročnih planova. Dakle, to su vitalne vještine koje se mogu naučiti kroz jednostavne igre. 

Umni sportovi

Većina škola nudi djeci priliku da se natječu u fizičkim sportovima kao što su nogomet i košarka... Ali ove se aktivnosti ne sviđaju svakom djetetu. Oni koji ne uživaju u fizičkim sportovima radije bi se natjecali u mentalnim sportovima kao što je šah. Tu možete imati interna natjecanja između razreda, klubova, škola ili što god želite. Nema razloga zašto djevojčice ne mogu igrati šah jednako dobro kao i dječaci, pa biste mogli inzistirati na tome da svaki tim ima jednak broj dječaka i djevojčica. Jedan od načina da to učinite je sastaviti timove od šestoro djece, pri čemu svako dijete igra jednu partiju ​​protiv člana protivničkog tima. 

Tiha igra

Ne uživaju sva djeca u vrevi školskih igrališta. Dobro je osigurati mirne aktivnosti kao alternativu za vrijeme pauze. Šah i druge društvene igre mogu se koristiti kao opcija. Trebat će vam nadzor, naravno, ali držanje šahovskih garnitura zaključanih propuštena je prilika. Također biste mogli razmisliti o vanjskim stolovima s umetnutim šahovskim pločama ili čak o postavljanju velike šahovske garniture u kutak igrališta.

Privlačnost učionica

Šah nije jedina igra koju možete igrati sa šahovskom garniturom. Postoji mnogo mogućih igara i zagonetki koje se mogu naučiti i igrati u nekoliko minuta.  Djeca zatim rade u timovima razvijajući vještine suradnje Ako imate nekoliko minuta slobodnog vremena na kraju lekcije ili unutar sata, na početku ili na kraju dana, zašto ne biste svoj razred naučili neku novu igru ili slagalicu? Tada možete, ako želite, koristiti igru ​​kao temelj neformalnog natjecanja.

Podrška u učenju

Postoje razni razlozi zašto šah može biti važan za djecu sa širokim rasponom posebnih potreba. Za neku djecu iz autističnog spektra šah kao igra koja se odvija u tihom okruženju s niskim osjetom postat će doživotni poseban interes. Nekoj djeci šah i slične igre mogu pomoći da nauče usmjeravati svoju energiju. Djeca s fizičkim razlikama ili slabim motoričkim sposobnostima mogu smatrati da šah pruža odušak za njihove natjecateljske porive. Sama priroda šaha s njegovim različitim figurama i različitim ulogama u igri, čini ga idealnim za pričanje priča koje bi mogle pomoći djeci s poteškoćama u mentalnom zdravlju Razgovarajte sa asistentima  i objasnite im kako mogu koristiti šah. Na primjer, učitelji koji rade s mlađom djecom možda bi željeli započeti s igrama koje podučavaju niz generičkih vještina u područjima koncentracije, fokusa, pažnje, kontrole impulsa i izbjegavanja pogrešaka iz nepažnje. Takve igre ne koriste ni kraljeve ni pješake i imaju ciljeve kao što je hvatanje protivničkih figura. Ovakve strateške igre mogu pomoći djeci u jednostavnim komunikacijskim vještinama, kao i konceptima kao što su čekanje na red, interakcija s drugom djecom i učenje mirnog prihvaćanja pobjede i poraza. 

Izgradite šahovsku zajednicu

Šah najbolje funkcionira u školama kada ga cijela zajednica podržava i uključuje. Potrebno je poticati učitelje, kao i učenike, da uče i igraju šah. Natjecanja između učenika i učitelja uvijek su popularne među gledateljima. Roditelje također treba poticati na učenje kako bi mogli pomoći svojoj djeci kod kuće. Zatim možete pokrenuti natjecanja između roditelja i djece ili čak roditelja i učitelja. Pobrinite se da u zajedničkim prostorijama ima šahovskih garnitura kako bi djeca mogla igrati prije ili poslije škole. 

Šahovski klub

Ako imate dosta djece zainteresirane za šah, trebali biste angažirati jače igrače. Ovdje ćete trebati klub izvan škole koji vodi jak igrač koji je ujedno i nadaren učitelj. U mnogim mjestima dostupni su profesionalni učitelji šaha koji će vam u tome moći pomoći. Također biste mogli pronaći volontera kontaktiranjem lokalnog šahovskog kluba. Preko ovog kluba djeca će moći sudjelovati u natjecanjima.

Uključite se u šahovsku zajednicu

Djeca koja su stvarno zainteresirana za šah možda bi željela nastaviti svoje zanimanje i izvan škole. Informirajte se o šahovskim klubovima u vašem području kako biste ih mogli uputiti u pravom smjeru. Postoje dvije vrste šahovskih klubova za djecu, društveni klubovi koje vode volonteri koji nude mjesto za igru ​​uz neformalnu poduku i profesionalno vođeni koji pružaju višu razinu poduke i prilike za ozbiljniju igru. 

šah i šahovska oprema za školu